SOCIAL MEDIA MARKETING
Traf do konkretnej grupy odbiorców
Kluczowe działanie w celu budowania wizerunku marki i relacji z grupą docelowych klientów
Social Media to ogromny potencjał !

“Jeżeli nie ma Cię na Facebook to nie istniejesz” to powiedzenie kiedyś odnosiło się tylko do osób fizycznych, w dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie nowoczesną firmę bez prowadzenia swoich działań marketingowych na portalach społecznościowych. Social media marketing staje się coraz popularniejszy.
CZYM JEST SOCIAL MEDIA MARKETING?
Social Media Marketing– to gałąź marketingu internetowego skupiona na prowadzeniu social mediów takich jak platformy YouTube, Instagram, Twitter czy Facebook. Wybór portalu uzależniony jest od wielu czynników takich jak branża, grupa docelowa odbiorców , forma przekazu, itp.
Współcześnie jest to jedna z najnowocześniejszych form marketingu online, dzięki której można pozyskać nowych klientów przez zdobycie ich uwagi.
Rola Social Media Marketing i dlaczego jest on tak bardzo ważny ?
Jeszcze niedawno myśląc o portalach społecznościowych większość firm kierowała się zasięgiem i ilością w dotarciu do potencjalnych klientów, z biegiem czas podejście to jednak bardzo szybko ewoluowało w kierunku interakcji i budowaniu relacji, a te są praktycznie nieograniczone.
Duże korporacje, firmy ogólnopolskie jak i małe lokalne podmioty dzięki portalom społecznościowym i prowadzeniu swoich kanałów w social media starają się nadać swojemu wizerunkowi ludzką twarz.
Same portale również rozwijają swoją ofertę dla biznesu, dzięki Social Media Marketing możemy:

- Otrzymać informację zwrotną o naszej organizacji
- W czasie rzeczywistym informować o życiu firmy, nowych promocjach oraz nowej ofercie
- Prowadzić reklamę
- Budować swój wizerunek
- Pozyskiwać nowych pracowników
JAK SOCIAL MEDIA MARKETING PRZEKŁADA SIĘ NA WIDOCZNOŚĆ FIRMY?
Aktywne prowadzenie kanałów firmowych w social media ma zadanie przyciągnąć uwagę odbiorców (potencjalnych klientów) i przekierować ich na stronę internetową. Generowanie ruchu w witrynie, który konwertuje w sprzedaż, jest więc pierwszym, podstawowym celem.
Nie należy przy tym zapominać, że media społecznościowe przeglądane są codziennie przez setki tysięcy osób. Obecność firmy w social media daje możliwość komunikacji z odbiorcą, budowania jego zaufania i kreowania własnej marki. Należy więc do tego tematu podejść w kontekście długofalowych działań.
TREŚCI I KOMUNIKACJA Z POTENCJALNYM KLIENTEM
Bardzo ważną części strategii w marketingu internetowym opartym na mediach społecznościowych jest wykorzystanie odpowiednich treści. Te powinny, mówiąc wprost “dobrze się klikać”. Często takie podejście nazywane jest marketingiem wirusowym. W tym zakresie duże znaczenie ma także podejście do prowadzenia profili firmowych. Warto postawić na dialog z odbiorcą – reagować na jego odpowiedzi i wciągać go w dyskusję. Warto przy tym pamiętać, że social media podobnie jak Google mają swoje algorytmy, które warto poznać i stosować się do ich zasad.
PŁATNE KAMPANIE W SOCIAL MEDIA
Media społecznościowe pozwalają swoim użytkownikom na płatne kampanie reklamowe. Możesz promować posty, zdjęcia, filmy lub sam profil firmowy. Podstawą takich działań będzie określenie celu płatnej reklamy. Może to być zwiększenie ruchu na kanale, poprawa klikalności odnośników (np. do strony internetowej) lub zdobycie nowych obserwujących.
Czy warto inwestować w płatną reklamę? Jeżeli masz wystarczające fundusze – możesz skorzystać z takiej opcji, pamiętaj o odpowiedniej optymalizacji kampanii lub powierzeniu tej kwestii specjalistom.