Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne SEO zwane jest również marketingiem lokalnym.  Pozycjonowanie na frazy lokalne pomoże Ci  dotrzeć do największej liczby odbiorców oraz potencjalnych klientów z Twojej okolicy – z okolicy w której świadczysz swoje usługi. Podstawowa różnica pomiędzy Globalnym SEO a lokalnym SEO wynika z docelowej grupy potencjalnych klientów, do której optymalizujemy stronę pod kątem wyświetleń  wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie lokalne zdecydowanie pomaga firmom, które prowadzą działalność w określonym regionie. Wówczas mogą skutecznie promować swoje produkty a zwłaszcza usługi. Bardzo często potencjalny klient szukający np. eksperta od odbioru mieszkań zakupionych z rynku pierwotnego lub wtórnego do określonej frazy kluczowej doda określone miasto – zawężając ją właśnie lokalnie. Przykład takiej frazy to obiory mieszkań Katowice.

Fraz lokalna odbiory mieszkań Katowice – wynik top 3 dla pozycjonowanej przez nas strony odbiorowo.pl

pozycjonowanie stron sosnowiec

Statystyki pozycji SEO na frazy lokalne dla strony odbiorowo.pl

Poniżej przedstawiamy miesięczne statystyki SEO, dla strony odbiorowo.pl – frazy lokalne

pozycjonowanie stron sosnowiec

W OBECNYCH CZASACH CORAZ WIĘCEJ OSÓB ZACZYNA SZUKAĆ PRODUKTÓW I USŁUG PRZEZ INTERNET, ZAWĘŻAJĄC KRYTERIA WŁAŚNIE DO FRAZ LOKALNYCH PODAJĄC OKREŚLONĄ LOKALIZACJĘ NP. MIASTO.

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo jest najlepszym rozwiązaniem?

Pozycjonując firmę na rynku regionalnym – czyli wprowadzając pozycjonowanie lokalne mamy możliwość dotarcia do jak największej ilości potencjalnych klientów, którzy szukają naszych usług lokalnie w określonych miastach, czy województwach. Optymalizując Twoją stronę pod frazy lokalne zwiększysz ruch klientów na Twojej stronie – a tym samym ilość potencjalnych Klientów, którzy będą mogli skorzystać z Twoich usług.

Poniżej przedstawiamy przykładowe frazy, które klienci wybierają najczęściej do pozycjonowania lokalnego: 
  • mechanik [miasto]
  • lekarz [miasto]
  • ginekolog [miasto]
  • dentysta [miasto]
  • kosmetyczka [miasto]
  • fotografia ślubna [miasto]
  • filmowanie wesel [miasto]
  • fryzjer [miasto]
  • salon kosmetyczny [miasto]
  • wulkanizacja [miasto]
  • myjnia [miasto]
Oraz szereg innych usług, które świadczone są lokalnie w danym mieście czy regionie
pozycjonowanie białka tatrzańska

CZY POZYCJONOWANIE LOKALNE SIĘ OPŁACA?

Wielu klientów zastanawia się, czy pozycjonowanie lokalne i inwestowanie w tego typu działania ma sens. Tymczasem obecnie jest to jednak z kluczowych kwestii dla osób prowadzących biznes i budujących swoją markę. Warto zauważyć, że daleko idący postęp technologiczny daje użytkownikom sieci nowe możliwości. W ostatnich latach coraz bardziej zauważalna staje się przestrzeń mobilna. Szacuje się, że już ponad połowa zapytań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Nie należy zapominać przy tym o opcji aktywnej lokalizacji. Dobre wypozycjonowanie firmy na rynku lokalnym może zwiększyć liczbę klientów, a więc tym samym zyski nawet kilkukrotnie.

OD CZEGO ROZPOCZĄĆ POZYCJONOWANIE LOKALNE?

Podobnie, jak w przypadku każdego procesu pozycjonowanie lokalnego podstawą będą działa związane z optymalizacją strony. Wówczas można mieć pewność, że pozycjonowanie lokalne przyniesie właściwe rezultaty. Na tym etapie nie należy także zapominać o stworzeniu wpisu na temat firmy w Google Maps. To punkt bardzo często pomijany przez klientów.

Po założeniu wizytówki swojej firmy warto postarać się o opinie od dotychczasowych klientów. Przy wyszukiwaniu firmy zawsze będzie pokazywała się liczba ocen oraz średnia ze wszystkich opinii użytkowników. Im lepsza ocena, tym chętniej nowi, potencjalni klienci zainteresują się witryną, a w efekcie produktami i usługami Twojej firmy. Wbrew pozorom ten aspekt również wpływa na pozycjonowanie lokalne.

ZADBAJ O SWOJĄ OBECNOŚĆ W SIECI

Samo założenie strony firmy i jej optymalizacja to nie wszystko. Podczas pozycjonowania lokalnego powinieneś zadbać o większą obecność marki w sieci. Przede wszystkim skup się na tym, aby dane Twojej firmy znalazły się na stronach gromadzących informacje o lokalnych przedsiębiorstwach. Tego typu serwisów jest wiele więc nie będzie z tym żadnego problemu. Dzięki temu zabiegowi osoba, która będzie lokalnie szukała usług lub produktów szybciej trafi właśnie do Ciebie.

Przykładowe witryny, na których można umieścić dane firmy:

https://pl.company.fit

http://www.firmy.net

https://www.pkt.pl

 

Ostatnim, aczkolwiek wciąż istotnym punktem pozycjonowania lokalnego i widoczności w sieci pozostaje pozyskanie linków, które prowadzą do strony. Także w tym przypadku warto zwrócić uwagę na kwestię lokalizacji i korzystanie z serwisów działających w rejonie, gdzie znajduje się firma. Może to być np. informacyjny serwis lokalny.

Zestawienie wszystkich wymienionych działań pozwala na uzyskanie optymalnych wyników w zakresie pozycjonowania lokalnego – realnie przekładając się na działalność firmy.