Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne SEO zwane jest również marketingiem lokalnym. Pozycjonowanie na frazy lokalne pomoże Ci dotrzeć do największej liczby odbiorców oraz potencjalnych klientów z Twojej okolicy – z okolicy w której świadczysz swoje usługi. Podstawowa różnica pomiędzy Globalnym SEO a lokalnym SEO wynika z docelowej grupy potencjalnych klientów, do której optymalizujemy stronę pod kątem wyświetleń wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie lokalne zdecydowanie pomaga firmom, które prowadzą działalność w określonym regionie. Wówczas mogą skutecznie promować swoje produkty a zwłaszcza usługi. Bardzo często potencjalny klient szukający np. eksperta od odbioru mieszkań zakupionych z rynku pierwotnego lub wtórnego do określonej frazy kluczowej doda określone miasto – zawężając ją właśnie lokalnie. Przykład takiej frazy to obiory mieszkań Katowice czy odbiory mieszkań Kraków.
Fraz lokalna odbiory mieszkań Katowice – wynik top 3 dla pozycjonowanej przez nas strony odbiorowo.pl
Statystyki pozycji SEO na frazy lokalne dla strony odbiorowo.pl
W OBECNYCH CZASACH CORAZ WIĘCEJ OSÓB ZACZYNA SZUKAĆ PRODUKTÓW I USŁUG PRZEZ INTERNET, ZAWĘŻAJĄC KRYTERIA WŁAŚNIE DO FRAZ LOKALNYCH PODAJĄC OKREŚLONĄ LOKALIZACJĘ NP. MIASTO.
Pozycjonowanie lokalne – dla kogo jest najlepszym rozwiązaniem?
Pozycjonując firmę na rynku regionalnym – czyli wprowadzając pozycjonowanie lokalne mamy możliwość dotarcia do jak największej ilości potencjalnych klientów, którzy szukają naszych usług lokalnie w określonych miastach, czy województwach. Optymalizując Twoją stronę pod frazy lokalne zwiększysz ruch klientów na Twojej stronie – a tym samym ilość potencjalnych Klientów, którzy będą mogli skorzystać z Twoich usług.
Poniżej przedstawiamy przykładowe frazy, które klienci wybierają najczęściej do pozycjonowania lokalnego:
- mechanik [miasto]
- lekarz [miasto]
- ginekolog [miasto]
- dentysta [miasto]
- kosmetyczka [miasto]
- fotografia ślubna [miasto]
- filmowanie wesel [miasto]
- fryzjer [miasto]
- salon kosmetyczny [miasto]
- wulkanizacja [miasto]
- myjnia [miasto]
Oraz szereg innych usług, które świadczone są lokalnie w danym mieście czy regionie

CZY POZYCJONOWANIE LOKALNE SIĘ OPŁACA?
Wielu klientów zastanawia się, czy pozycjonowanie lokalne i inwestowanie w tego typu działania ma sens. Tymczasem obecnie jest to jednak z kluczowych kwestii dla osób prowadzących biznes i budujących swoją markę. Warto zauważyć, że daleko idący postęp technologiczny daje użytkownikom sieci nowe możliwości. W ostatnich latach coraz bardziej zauważalna staje się przestrzeń mobilna. Szacuje się, że już ponad połowa zapytań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Nie należy zapominać przy tym o opcji aktywnej lokalizacji. Dobre wypozycjonowanie firmy na rynku lokalnym może zwiększyć liczbę klientów, a więc tym samym zyski nawet kilkukrotnie.
OD CZEGO ROZPOCZĄĆ POZYCJONOWANIE LOKALNE?
Podobnie, jak w przypadku każdego procesu pozycjonowanie lokalnego podstawą będą działa związane z optymalizacją strony. Wówczas można mieć pewność, że pozycjonowanie lokalne przyniesie właściwe rezultaty. Na tym etapie nie należy także zapominać o stworzeniu wpisu na temat firmy w Google Maps. To punkt bardzo często pomijany przez klientów.
Po założeniu wizytówki swojej firmy warto postarać się o opinie od dotychczasowych klientów. Przy wyszukiwaniu firmy zawsze będzie pokazywała się liczba ocen oraz średnia ze wszystkich opinii użytkowników. Im lepsza ocena, tym chętniej nowi, potencjalni klienci zainteresują się witryną, a w efekcie produktami i usługami Twojej firmy. Wbrew pozorom ten aspekt również wpływa na pozycjonowanie lokalne.
ZADBAJ O SWOJĄ OBECNOŚĆ W SIECI
Samo założenie strony firmy i jej optymalizacja to nie wszystko. Podczas pozycjonowania lokalnego powinieneś zadbać o większą obecność marki w sieci. Przede wszystkim skup się na tym, aby dane Twojej firmy znalazły się na stronach gromadzących informacje o lokalnych przedsiębiorstwach. Tego typu serwisów jest wiele więc nie będzie z tym żadnego problemu. Dzięki temu zabiegowi osoba, która będzie lokalnie szukała usług lub produktów szybciej trafi właśnie do Ciebie.
Przykładowe witryny, na których można umieścić dane firmy:
Ostatnim, aczkolwiek wciąż istotnym punktem pozycjonowania lokalnego i widoczności w sieci pozostaje pozyskanie linków, które prowadzą do strony. Także w tym przypadku warto zwrócić uwagę na kwestię lokalizacji i korzystanie z serwisów działających w rejonie, gdzie znajduje się firma. Może to być np. informacyjny serwis lokalny.
Zestawienie wszystkich wymienionych działań pozwala na uzyskanie optymalnych wyników w zakresie pozycjonowania lokalnego – realnie przekładając się na działalność firmy.