Dzięki pozycjonowaniu globalnemu możliwe jest uzyskanie lepszej widoczności strony www na rynku krajowym i międzynarodowym. Na cały proces składa się kilka etapów, których powodzenie przekłada się na zauważalne efekty podjętych działań.

ANALIZA POPRZEDZAJĄCA PROCES POZYCJONOWANIA GLOBALNEGO

Zanim rozpoczęty zostanie właściwy proces pozycjonowania globalnego, konieczne jest przeprowadzenie analizy w zakresie działalności firmy. Konieczne jest uwzględnienie charakterystyki branży, w której działa firma oraz określenie konkurencji rynkowej. Dodatkowo istotne dla całego procesu może okazać się zdefiniowane grupy docelowej, a także potrzeb odbiorców. Taka wiedza jest istotna z punktu widzenia doboru słów kluczowych, pod które będzie wykonywane pozycjonowanie.

AUDYT STRONY WWW WYZNACZAJĄCY KIERUNEK DZIAŁAŃ

Pozycjonowanie w skali globalnej podobnie zresztą, jak proces na lokalne rynki rozpoczyna się od optymalizacji strony. Jest ona możliwa dzięki uzyskaniu informacji z przeprowadzonego audytu SEO. Ten określa:

  • jakość dotychczas umieszczonego na stronie contentu,
  • aktualną widoczność witryny,
  • strukturę i ewentualne nieprawidłowości w budowie strony.

Poprawa każdego z tych elementów wspomaga proces pozycjonowania globalnego i umożliwia osiągnięcie znacznie lepszych wyników.

MARKETING INTERNETOWY I UNIKALNE WARTOŚCIOWE TREŚCI

Ze względu na fakt, że proces pozycjonowania globalnego jest bardziej wymagający w stosunku do działań lokalnych, warto wspomagać go marketingiem oraz jakościowymi treściami. Obecność na kanałach w mediach społecznościowych, czy marketing szeptany to najczęściej wybierane praktyki. Dodatkowo wspomniane już dobre treści trafiające w wyszukiwania odbiorców. Każdy z tych elementów ma znaczenie dla budowania długotrwałego wizerunku firmy i pozycjonowania strony www.

LINKBUILDING – LINKI NA SERWISACH ZEWNĘTRZNYCH

Przełomem w działaniach podejmowanych w ramach pozycjonowania globalnego bardzo często jest linkowanie wewnątrz i na zewnątrz strony www. Szczególnie istotne jest linkowanie zewnętrzne typu follow – czyli bezpośrednio po kliknięciu prowadzące do Twojej witryny. Linki w procesie pozycjonowania globalnego powinny być zdobywane z dobrze rankujących katalogów, blogów, czy artykułów, co szybko i skutecznie zwiększa widoczność strony. Stosowanie zasad whiteSEO w tym zakresie pozwala na uniknięcie filtrów lub banów, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie witryny.

Na tym etapie można skorzystać także ze wsparcia w postaci reklamy płatnej Google Ads, która może być uzupełnieniem wszystkich wyżej wymienionych działań.

EFEKTY, JAKIE PRZYNOSI PROCES POZYCJONOWANIA GLOBALNEGO

Długofalowy i zaawansowany proces pozycjonowania globalnego przynosi efekty nieco później niż pozycjonowanie lokalne. Przy wzmożonych działaniach często trzeba czekać kilka miesięcy. Zależnie od specyfiki branży, historii witryny, treści na niej zamieszczanych czy funduszy na reklamę, dostanie się do wyników wyszukiwania TOP10 może trwać jednak nawet kilkanaście miesięcy.