CZYM JEST POZYCJONOWANIE GLOBALNE?
Pozycjonowanie globalne nazywane jest również ogólnopolskim. Ma na celu poprawę widoczności strony, a także uzyskanie wysokiej pozycji podczas wyszukiwania dla fraz globalnych. Oznacza to słowa kluczowe, które wykorzystywane są w odniesieniu do całego kraju, a nie tylko lokalnie do wybranego regionu. Co więcej, pozycjonowanie globalne może uwzględniać wyszukiwania w dowolnym kraju. Oznacza to, że jeżeli posiadasz kilka wersji językowych swojej strony – każda z nich może być pozycjonowana na rynek związany z konkretnym językiem. W ten sposób możesz pozyskać klientów zagranicznych.
Pozycjonowanie w ujęciu globalnym jest procesem zaawansowanym, a więc trudniejszym. Wynika to z większej konkurencji i determinuje podjęcie szerszych działań w stosunku do rynku lokalnego.
SKĄD WIADOMO, CZY POZYCJONOWANIE GLOBALNE JEST DLA MNIE?
To pytanie pada w wielu firmach, które prowadzą działania marketingowe online. Odpowiedź jest prosta. Pozycjonowanie ogólnopolskie to usługa dla tych przedsiębiorstw, które prowadzą sprzedaż produktów lub usług poza obszarem lokalnym. W przypadku sklepu internetowego pozycjonowanie globalne ma sens wówczas, kiedy prowadzisz wysyłkę na terenie całego kraju lub proponujesz klientom wysyłkę zagraniczną.
JAKIE EFEKTY PRZYNOSI POZYCJONOWANIE GLOBALNE?
Efekty dobrze przeprowadzonego pozycjonowania globalnego to przede wszystkim wysoka pozycja wyszukiwania pod konkretne frazy na tle konkurencji. Ta przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie, możliwość pozyskania nowych klientów, wygenerowanie większej sprzedaży, a co za tym idzie większe dochody.
Widoczność w wyszukiwaniach Google to również element budowania wizerunku marki. Ten w ujęciu długoterminowym również będzie miał znaczenie dla funkcjonowania firmy. Zaufanie klientów do marki przekłada się bezpośrednio na ich decyzje zakupowe.
KIEDY POJAWIĄ SIĘ WYNIKI POZYCJONOWANIA GLOBALNEGO?
Pozycjonowanie globalne jest skuteczne i przynosi realne wyniki – na te jednak trzeba poczekać. Przebicie się przez konkurencję, która ma już w pewien sposób ugruntowaną pozycję, wymaga cierpliwości. Ważna jest także systematyczność i podejmowanie działań zgodnych z algorytmem Google.
Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów? Zależnie od branży, w której działasz, optymalizacji strony, konkurencji i wybranych fraz kluczowych proces ten może zająć od kilku do kilkunastu miesięcy. Przyjmuje się, że efekty pozycjonowania globalnego widoczne po pół roku są bardzo dobrym wynikiem.
OD CZEGO ZACZĄĆ POZYCJONOWANIE GLOBALNE?
Podobnie, jak w przypadku każdej innej usługi związanej z pozycjonowanie, także w tym przypadku istotny będzie sam audyt SEO. Dzięki niemu możliwa jest odpowiednia optymalizacja strony i określenie dalszych działań w zakresie zdobywania globalnej przewagi nad konkurencją.