POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Pozycjonowanie sklepu internetowego to najskuteczniejsza metoda jego
promocji i reklamy w sieci.

Wysokie pozycje w rankingach wyszukiwania sklepów internetowych, pozwolą
jeszcze skuteczniej promować Twoją markę w sieci.

CZY POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO I STRONY WWW JEST TYM SAMYM?

Chociaż pozycjonowanie sklepu internetowego i strony www są procesami zbliżonymi do siebie, a nawet analogicznymi, to jednak specjaliści podkreślają, że istnieją pewne różnice, które oddzielają je między sobą. Wynikają one przede wszystkim ze struktury, z jaką mamy do czynienia w przypadku sklepu, gdzie często występuje wiele kategorii, pod którymi znajdują się dziesiątki produktów.

Oznacza to, że cały sklep internetowy złożony jest z podstron, które funkcjonują wyłącznie pod jednym głównym adresem WWW. Dlatego ogromne znaczenie ma w tym przypadku audyt SEO i optymalizacja każdej z podstron zgodnie ze wskazówkami w nim zawartymi. Dzięki zmianom i ulepszeniom w sklepie internetowym robot Google poprawnie zaindeksuje wszystkie karty.

OD CZEGO ZALEŻY INDEKSACJA PODSTRON SKLEPU INTERNETOWEGO?

Zastanawiasz się, jakie kwestie mają wpływ na prawidłową indeksację podstron sklepu internetowego? Wśród najważniejszych czynników, których umiejętne zastosowanie przekłada się na sukces, można wymienić między innymi:

  • linkowanie wewnętrzne,
  • odpowiedni mechanizm filtrowania produktów,
  • właściwe zastosowanie metatagu znajdującego się w nagłówku dokumentu HTML sklepu.

UNIKATOWE TREŚCI – PODSTAWA POZYCJONOWANIA SKLEPU INTERNETOWEGO

Ważnym aspektem, jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego, jest praca nad kartą produktu. Musi być ona dobrze zoptymalizowana pod kątem oczekiwań użytkownika oraz zasad SEO. Przede wszystkim treści powinny zostać przedstawione w czytelny, estetyczny sposób, a opis musi dostarczać praktycznych informacji na temat produktu. Nawet w przypadku kilku podobnych artykułów każdy z opisów powinien być różny. Warto także zadbać o prawidłowe rozmieszczenie fraz kluczowych. To pozwoli na osiągnięcie wyższych pozycji wyszukiwania dla całej grupy słów z danego obszaru tematycznego lub branży.

ZADBAJ O POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO POD KĄTEM GRAFIK

Podczas kiedy większość osób stawia na content w postaci treści, właściciele sklepów zajmujących pierwsze miejsca w wyszukiwaniach stosują prostą zasadę: treści + grafika. Zaledwie garstka osób ma świadomość, że równie istotne, jak sam tekst są także zdjęcia. Dobre zaprezentowanie produktu, czy właściwy opis zdjęcia to często połowa sukcesu.

POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO – SPRZEDAWAJ I DZIEL SIĘ WIEDZĄ

Wiedza ekspercka to w dzisiejszych czasach doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy i pozycjonowanie sklepu internetowego. Jak to zrobić? Załóż bloga, na którym będziesz dzielić się informacjami ze swojej branży – poradami lub nowinkami. W tekstach możesz stosować linkowanie do produktów sprzedawanych w sklepie, co sprawi, że robot Google będzie sprawniej poruszał się po witrynie.

Jeżeli prowadzisz bloga, pamiętaj o regularnych publikacjach i aktualizowaniu wiedzy, dzięki czemu będzie on znacznie chętniej odwiedzany.