Na proces pozycjonowania składa się kilka etapów. Każdy z nich jest ważną częścią wpływającą na efekt podejmowanych działań. Zastanawiasz się jak wypozycjonować swoją stronę? Przedstawiamy Ci kolejność wykonywanych kroków, które prowadzą do sukcesu.
USTAL CEL, JAKI MA PRZYNIEŚĆ PROCES POZYCJONOWANIA
Bardzo trudno mówić o właściwych działaniach w zakresie pozycjonowania, jeżeli nie określisz, czego od nich oczekujesz i na jakich efektach Ci zależy. Większość prac przyniesie skutki w kilku obszarach – zarówno wizerunkowym, jak i sprzedażowym. Jednak bardzo ważne jest, abyś Ty wiedział, co chcesz osiągnąć – wówczas znacznie łatwiej obserwować realne zmiany na stronie. Określ zatem, co jest Twoim celem. W przypadku większości firm będzie to zwiększenie ruchu na stronie, który będzie konwertował w sprzedaż: produktów lub usług.
POZNAJ SŁABE STRONY DZIĘKI ANALIZIE SEO
Jeżeli ustalisz cel, drugim ważnym krokiem będzie audyt SEO. Dzięki niemu otrzymasz wgląd w aktualną pozycję witryny, sprawdzisz jej widoczność w sieci i rankowanie na zastosowane dotychczas słowa kluczowe. Taka analiza to kluczowy etap, jeżeli chodzi o proces pozycjonowania, ponieważ na jej podstawie ustalany jest dalszy plan działania. Możliwe jest dopasowanie nowych keywordów oraz dopasowanie działań mających na celu optymalizację strony.
SKUP SIĘ NA MARKETINGU WSPIERAJĄCYM PROCES POZYCJONOWANIA
Niezależnie od specyfiki Twojej firmy, czy branży, w której działasz – proces pozycjonowania zawsze będzie obejmował działania marketingowe, aktywnie go wspierające. Dostępność wielu narzędzi i sposobów promocji generuje jednak konieczność podjęcia pewnych wyborów w tym zakresie. Powinieneś określić czy:
- Twoje działania będą podjęte wyłącznie w obszarze SEO i stworzenia dobrych, unikalnych treści – odpowiadających na potrzeby użytkowników,
- zdecydujesz się na wprowadzenie aktywności na Twoich kanałach w social media,
- zastosujesz siłę marketingu szeptanego,
- wspomożesz działania przy pomocy reklam Google Ads.
Musisz także wiedzieć, że żadne z tych działań nie wyklucza innego. Ich połączenie może przynieść zaskakujące rezultaty. Musisz mieć jednak świadomość, że każdy z elementów wymaga odpowiedniego zaangażowania. Dlatego warto określić, czy na wszystkie te działania masz czas lub fundusze, aby zlecić je osobom trzecim. Czasem warto skupić się na jednym punkcie, a dopiero po realizacji pewnego celu, rozpocząć pracę na kolejnym.
ZACZNIJ DZIAŁAĆ – PROCES POZYCJONOWANIA TO ZMIANY
Jeżeli masz świadomość tego, co należy zrobić, aby proces pozycjonowania był skuteczny – zacznij wdrażać kolejne kroki. Zacznij od dostosowania strony do wyszukiwarek i użytkowników. Stwórz wartościowy content odpowiadający na ich potrzeby, ale także przyjazny botom Google. Zadbaj o swoją obecność na innych stronach – dobry link building to podstawa.
A przede wszystkim pomyśl nad działaniami promocyjnymi, które pomogą Ci zbudować wizerunek zaufanej marki wśród odbiorców i przyniosą długofalowe efekty.